Forum

Konieczność uzasadnienia ocen skrajnych
W innym wątku była dyskusja na temat funkcjonalności Slowly, slowly catchy monkey! Funkcja ta została, wedle mojej wiedzy, wprowadzona w celu ograniczenia spamowania ocenami opowiadań i myślę, że swoje zadanie spełnia. Uważam, że podobnie przydatne byłoby powiązanie wystawienia oceny 1 lub 10 przy opowiadaniu z koniecznością umieszczenia komentarza pod opowiadaniem. Raz, że ograniczyłoby to liczbę zawyżonych lub zaniżonych ocen „z czapy”, dwa, że dawałoby, zwłaszcza dla początkującym autorom, klarowny feedback.

Nie znam się kompletnie na technicznej stronie portali internetowych, więc nie mam pojęcia, czy wprowadzenie takiego rozwiązania jest proste, trudne, czy też w ogóle możliwe, ale myślę, że mogłoby to być całkiem użyteczne.
Kiedyś była już taka dyskusja, ale właściwie nie stanęło na niczym konkretnym. Wg mnie temat na pewno jest do przemyślenia i to zarówno w kwestii 1/10, jak i 11/10 😉
Nie da się zmusić Czytelników do komentowania. A jedynkę jak będą chcieli wystawić, to wystawią. Ktoś da najniższą notę i co, pojawi się okienko, że musi ją zatwierdzić po napisaniu komentarza? No to napisze: "hujowe" i wyślij. Wprowadzimy minimalną ilość znaków? Wówczas opinie będą wyglądały mniej więcej tak: "fhafkjsewpiwqurdnvspg".

+1 do liczby komentarzy, nic więcej.

Jedynym sposobem na walkę z ocenami jest zluzowanie gaci i zaakceptowanie, że są tyle warte, ile są. Mnie już w zasadzie od lat bardziej interesuje ilość ocen jako dowód jakiejkolwiek aktywności pod tekstem. To chyba dobra droga.

Nie da się jednak ukryć, że skoro już chyba 4-5 autor wspomina na demotywująco niskie zainteresowanie, to coś jest na rzeczy. Moim zdaniem jeśli bawić się w jakieś powiązanie oceny z komentarzem, to niezależnie od stopnia tej oceny. Może wtedy ta grupa, która realnie chce zostawić po sobie jakiś ślad, zdecydowałaby się na dołożenie zdania lub kilku. Albo pod opowiadaniami dalej będą po dwa wpisy i już nie 20-40, a 5 ocen 🙂